Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chrám svatého Víta v Praze ve skicách Antonína Slavíčka
Kašperová, Karolína ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malba
Rostlinný motiv v malířství koncem 19. a v první polovině 20. století
KOVÁŘOVÁ, Hana
Bakalářská práce Rostlinný motiv v malířství koncem 19. a v první polovině 20. století sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá motivem rostliny v malířství koncem 19. a v první polovině 20. století. Přibližuje květiny jako rostliny ve významových vrstvách, které jsou součástí výtvarného díla. Příkladem je předkládané dílo P. A. Renoira. Praktická tvůrčí část prezentuje osm lavírovaných kreseb s motivy rostlin, jako jsou: gladiol, lilie, hortenzie, růže, slunečnice a cínie. Součástí prezentace je série skicového materiálu.
S fantasií mně vrozenou. Malířka Sláva Tonderová - Zátková
ŽENÍŠKOVÁ, Anna
Předkládaná diplomová práce s názvem S fantasií mně vrozenou. Malířka Sláva Tonderová - Zátková, vychází z dlouhodobého zájmu Anny Ženíškové o postavení žen - umělkyň napříč světovou historií dějin umění. Ve své práci se autorka zaměřuje na život a dílo malířky Slávy Tonderové - Zátkové, jejíž kořeny jsou také úzce spjaty s Českými Budějovicemi a významnými předky jako byli Zátkové a Havlíčkové - Borovští. Pomocí dochovaných deníkových záznamů, katalogů výstav, dobových uměleckých kritik, literatury i malířčina díla zde autorka biograficky a podrobně rozebírá formování malířčiny osobnosti a umělecké tvorby. Snaží se zasadit Zátkovou do kontextu dané doby, studuje možný vliv všech událostí v malířčině životě na její dílo, pokusí se definovat vývoj i proměnlivost jejího malířského stylu, postoj k modernímu umění i vlastním současníkům, její uměleckou autonomii. Rozčlení chronologicky dílo Slávy Tonderové - Zátkové do pomyslných časových období, která byla podle autorky předkládané práce pro vývoj tvorby Slávy Zátkové zásadní a představovala jednotlivé fáze malířčiny tvorby. Na základě hlubšího poznání malířčina života, díla a dostupných pramenů si autorka předkládané kvalifikační diplomové práce v jejím závěru klade zásadní otázku - "Nakolik dobrou malířkou byla Sláva Tonderová - Zátková?" Byly její úspěchy dílem jejího vlastního talentu nebo možná spíše výsledkem dobrého původu a vlivných známých? Ke konci práce představuje Anna Ženíšková výsledky svého bádání a hájí zde své konečné stanovisko. V závěru rovněž autorka předkládané práce okrajově řeší důležitou problematiku postavení žen napříč obory dějin umění, v němž jsou odkazy mnoha autorek častokrát zapomenuty.
Komentovaný překlad: Les Impressionnistes (Anne Distel, Nathan/Réunion des Musées nationaux, Paris 1988, str. 3-47)
Ullrichová, Eva ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Šotolová, Jovanka (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá z českého překladu knihy Anne Distelové Les Impressionnistes a teoretického komentáře překladu. Výchozí text seznamuje dětské čtenáře s tématem impresionismu a expozicemi v pařížském muzeu Orsay. Komentář zahrnuje analýzu výchozího textu (na základě přizpůsobeného modelu Christiane Nordové), koncepci metody překladu a podrobný popis překladatelských problémů, v němž jsou na konkrétních příkladech rozebrána možná řešení. Klíčová slova překlad, překladatelská analýza, překladatelský problém, překladatelský posun, impresionismus, impresionisté, výtvarné umění
Estetika mikrokosmu
Zahradníčková, Jana ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Ovčáčková, Johanka (oponent)
Jana Zahradníčková: Microcosm aesthetics /Bachelor thesis/ Prague 2011 - Charles University in Prague, Fakulty of Education, Institute development in education. Pedagogy. Combined studies. 56 norm. p. Focus of work: research study, which aims to introduce children to the life forms that surround us every day, but they are not visible to the naked eye. Subject: microworld presentation by means of visual material, visible organisms that may be beneficial to us and dangerous at the same time. Aim: To attract attention by simple game for children's science, which can cause both aesthetic and get them thinking. Benefits, knowledge: based on personal experience, I realized how helpful for a foster home profession of educators is. Key words: aesthetics, a microcosm, biology, medicine, Impressionism, education, advertising, deprivation, microbes.
Vnímání ženské nahoty v 2. polovině 19. století v kontextu francouzského umění
Bažantová, Jitka ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza vnímání nahého ženského těla ve francouzské společnosti 2. poloviny 19. století. Ohniskem práce je snaha o objevení, vyzdvižení a interpretaci tématu ženské nahoty v dílech umělců tohoto období, jež vyvolávala silné reakce a ovlivňovala tehdejší kulturu. První část práce je věnována pozici ženy ve společnosti 2. poloviny 19. století na pozadí historických, sociálních a kulturních souvislostí a její proměny v kontextu první vlny ženského hnutí. Pozornost je zaměřena na některé významné představitelky raného feminismu a na cíle a změny, kterých se tyto osobnosti snažily dosáhnout. Druhá část diplomové práce popisuje a analyzuje vybraná umělecká díla s tématikou ženské nahoty. V prvé řadě se zabývá tvorbou akademických malířů, jež byli nositeli tradičních uměleckých ideálů a akademických pravidel pro zobrazovaní nahého ženského těla. Jejich umělecká produkce je v současnosti poněkud podceňována, v dějinách umění však hraje důležitou roli. Přínos jejich děl pro studium vnímání nahého ženského těla zde proto není opomenut. Zájem práce se následně obrací na impresionismus, význačný umělecký směr 2. poloviny 19. století. Ve středu pozornosti stojí impresionističtí malíři Édouard Manet, Auguste Renoir, Paul Cézanne, Edgar Degas a jejich díla. Předmětem analýzy je místo...
Geneze stylu Clauda Moneta
Buriánková, Adéla ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
Bakalářská práce nabízí vhled do umělecké tvorby Clauda Moneta během jeho životní etapy prožité v malebné vesničce Giverny, v níž si koupil dům a zahradu, kterou nechal přetvořit dle svého vkusu. V první části textu rozebíráme estetiku 19. století a věnujeme se přehledu uměleckých a literárních směrů, které právě toto století utvářely. Jsou jimi romantismus, realismus, naturalismus, parnasismus, symbolismus, dekadence, secese a art deco. V částech následujících se detailně věnujeme samotnému Claudu Monetovi, jeho biografii a jeho tvorbě. Velká pozornost patří givernskému období, během kterého se malířova estetika tvorby měnila. V příslušných kapitolách rozebíráme jeho hlavní motivy, specifické užití palety barev a osobitou techniku malby. K utvoření celkového představy o genezi jeho svébytného stylu nám napomáhá i rozbor konkrétních maleb, na kterých ukazujeme znaky charakteristické pro givernské období. Klíčová slova: Claude Monet, Giverny, impresionismus, lekníny, světlo
Muzeum Toulouse-Lautreca v Albi
Fučíková, Lucie ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl hledání souvislostí mezi životním osudem malíře Henriho de Toulouse-Lautreca a vystavenými díly v Muzeu Toulouse-Lautreca. Zároveň se snaží o připomenutí uměleckého odkazu tohoto francouzského modernisty. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části je detailně připomenut život malíře, část druhá je věnována Muzeu Toulouse-Lautreca. Při tvorbě druhé části čerpala autorka také z osobní návštěvy tohoto muzea. Po vzoru expozice je tato část chronologicky i tematicky uspořádána. Postupně jsou popsána Toulouse-Lautrecova stěžejní díla v jednotlivých životních obdobích. Důraz je kladen na hledání paralel mezi malířovým osobním a uměleckým životem. KLÍČOVÁ SLOVA Henri de Toulouse-Lautrec, Muzeum Toulouse-Lautreca, francouzské malířství, impresionismus, post-impresionismus, Montmartre, Albi

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.